Morális tánc

Modern multi pitch Plaisir a Tátrában

Szóval úgy gondoltuk, hogy kinézünk a Tátrába egy gyors tripre a nyár elején, hátha nem lesznek sokan és be tudunk húzni valami szépet a könnyen elérhető Fátyol-falon (Stena pod Skokom).

The crew

Elsőként illedelmesen kezdem magammal. Nekem most a cél az volt, hogy teszteljem mi maradt meg a meló előtt, illetve hogyan fejlődök fejben, ahogy fejlődik a tohonya testem.

Sántha G

3.kh

Ez egy miskolci állat. Friss Valhalla tag, még bizonyítania kell. A motiváció és az edzés hozza a fejlődést.

Laczkó Bálint

Ez is. Még frissebb VAC játékos, régebben rasztája is volt meg minden.

The act

A Fátyol-falnál kb. másfél éve jártam legutoljára. Már akkor elkezdtem fenni a fogam a szép táblákra és a kihívás emelését biztonságosnak ítéltem meg. Ebből lett egy beszélgetés pár hete és bedobtam, hogy akkor menjünk, csináljunk egy miskolci tripet. Este ki, másnap mászás és utána az időjárás diktálja a menetrendet.

Így is lett. Sztrapacska a Kamzíkban, majd az este a kanyarparkolóban ért bennünket, pár hasonló  dirtbag társaságában. Korai reggeli szép kilátással az Alacsony-Tátrára, majd indulás Csorbatóra.

Szűk egy órás erőltetett menetet nyomtunk a falig, hogy elsők legyünk és lehetőleg még árnyékban másszunk. Meglepően kevesen voltak (konkrétan 2 parti az egész környéken, azok is ugyanabban a könnyű útban).

Nemorálny Tanec – A tátrai táncos sorozat (Korsvoldov  Tanec stb) következő eleme. Alapvetőleg egy szép slab és egy dőlő jellemzi az utat, két bemelegítő hosszal. Az út fiatalsága (2012) ellenére meglepett a nittek kotványsága, de sebaj, azért láttunk már rosszabbat is. Az első két hossz tradban hozható volt, egy – két nittel. Egy kis bevágáson fel, párkányon át és máris ott az első fúrt stand. Innen egy rövidebb csípős slab a harmadik hosszig.

2. kh

Na innentől élesedik a buli, egy 6b+ slaben Sántha Dzsí húzta a repedéseken az ívet. Éppen korrekt/kellemetlen akasztás távokkal, remek jobbra-balra tánccal a hosszban. A fűszer kimondottan a stand előtt volt, ahol minden egy cseppet kisebb lett és az utolsó akasztás kapott egy anti panic kötélgyűrűt is. Amit a szél persze felfújt a nitt fölé, elérhetetlenné téve azt. Dzsí lehozta szépen, Bálinttal meg feltipegtünk.

3.kh alja, a puki után percekben

Kiszállónak volt egy 6c/6c+ dőlő plafon, ahol a trükk egy kis balra traverz után egy nagy lépés és felállás a párkányra. Kicsit majrézva ugrottam neki, rögtön elkúrálva az indulást. Taktikusan egy levegővétellel indultam tovább az első cruxba, az áthajlásból kiállni a következő alá.

Ami megzavart, hogy nem láttam elsőre az akasztásokat és így nem tudtam követni, mint egy birka azokat. Aztán meglett, és a fő fogás az áthajlás volt. Sajátos bétát választva a jobb oldalon lévő kancsókon fogtam és micimackózva adtam életet egy aranyérnek. A többi béta balra egy fokkal könnyebbnek tűnt később. Ezután a felállás után még egy kis slab mint desszert és le stand.
Ereszkedésünk eseménytelen volt, szakmai kérdésnek a kötél összekötő csomó mögötti kimenő száron való extra csomó pro-conját vitattuk meg.

Dobre. Mindjárt vihar. Lets go and fuck a buchty!

Szakmázás

A kötélösszekötő csomóknál nem feltétlen az EDK, hanem inkább a kürtöskalács csomót használtuk, maximalizálva az átfordulás elkerülését.
Ami előkerült, hogy a csomó „mögötti” szárra van-e értelme kötni még egy csomót. Én reflexből kötöm amíg az utolsó nem jön. Indokom egyszerű, segédköteles ereszkedés óta bennem motoszkál, hogy mi van ha átfordul…
Ez azért tisztázódott, hogy nem feltétlenül valid, inkább a csomót érdemes jól megválasztani. Ezenkívül, mint pro érv előjött, hogy mi van ha annyira fáradt a mászó, hogy rossz kötélpárra szerel a standban. Előfordult már! Ha elég hosszú a madzag, simán megeszed amikor le van dobva a lánc. Ezt megakadályozandó persze az kell, hogy a két csomó között legyen azért távolság…

Nem érted bmeg, termeljél már!

Con – két csomó között egy kis loop alakul ki, ami szinte tökéletesen fog arra a fos elérhetetlen sziklacsöcsre felragadni. Szóval le kell szedni az utolsónak. Ha elfelejti, az több, mint egy sör.

Összegzés

Miskolcon elég jó dolog, hogy 2 óra alatt a tátrai suttyóparkolóban forgatom a virslit a jetboil-on, majd pedig másnap tanítanak a sziklák. Ezért érdemes mászni. Otthon egyre több lehetőség alakul az outdoor világában. A csapat elképesztően jó, volt értelme a standolós workshopnak, mivel azonnal átjött az értelme a gyakorlatban. Jól működött a hármas parti váltott elölmászásban, nem szetteltük el az időt a standokban.

A Koliba Kamzíkban van ám a príma bélnövesztő sör+halusky kombó Stary Smokovecnél.
Strbske pleso meg kommersz, még az alsópolcos borovicka is drága. Cserébe professional Horska Sluzba légibemutató élvezhető, rotorszéltől felhabzó sörrel a kézben.